ДЕФОРМАЦІЯ СПОЖИВЧОГО ПОПИТУ ПІД ВПЛИВОМ ШТУЧНОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ АСИМЕТРІЇ
Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015
Герасименко А., Ковтун В. Деформація споживчого попиту під впливом штучної інформаційної асиметрії. Міжнародний науково-практичний журнал "Товари і ринки". 2020. № 4. С. 4-15.
УДК 330.12.3.4/.5:044.738.5 | ||
JEL Classification: D11, D82, L15 | DOI: https://doi.org/10.31617/tr.knute.2020(36)01 | |
Анжеліка ГЕРАСИМЕНКО, E-mail: a.gerasymenko@knute.edu.ua ORCID: 0000-0003-0313-6942 |
д. е. н., професор, професор кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна |
|
Вікторія КОВТУН, E-mail: svytoriya@ukr.net ORCID: 0000-0003-2956-8647 |
аспірант кафедри економічної теорії та конкурентної політики Київського національного торговельно-економічного університету вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна |
ДЕФОРМАЦІЯ СПОЖИВЧОГО ПОПИТУ ПІД ВПЛИВОМ ШТУЧНОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ АСИМЕТРІЇ
Обґрунтовано поширення штучної інформаційної асиметрії в інформаційній економіці ХХІ ст. Змодельовано вплив відповідних маніпулятивних практик на споживчу вартість економічного блага, що завищує емоційну складову останньої, формуючи передумови для підвищення рівня резервної, а внаслідок цінової персоналізації – і дійсної ціни споживчого блага, деформуючи у такий спосіб обмінні пропорції та споживчий попит загалом. На основі цієї послідовності впливів детерміновано механізм впливу інформаційної асиметрії на споживчий попит.Ключові слова: штучна інформаційна асиметрія, оманлива реклама, споживча вартість, споживчий попит, цінова персоналізація.
REFERENCES
- Coremans, E., & Kerremans, B. (2017). Agents as Information Asymmetry Managers in EU Trade Policy-Making. Delreux T., & Adriaensen J. (Eds.). The Principal Agent Model and the European Union. (pp. 227-253). London: Palgrave Macmillan [in English].
- Matrolia, T., & Ren, Z. (2018). Principal-Agent Problem with Common Agency Without Communication. SIAM Journal on Financial Mathematics. (Vol. 9). (Issue 2), (pp. 775-799) [in English].
- Gorbachuk, V., Dunaievskyi, M., & Suleimanov, S. (2019). Modeling of Agency Problems in Complex Decentralized Systems Under Information Asymmetry: Proceedings of 2019 IEEE International Conference on Advanced Trends in Information Theory (ATIT). (pp. 449-454). Kyiv [in English].
- Bénabou, R., Falk, A., & Tirole, J. (2019). Narratives, Imperatives, and Moral Reasoning. Discussion Paper N 070. Collaborative Research Center Transregio 224 [in English].
- Hart, Oliver. (2017). Incomplete Contracts and Control. American Economic Review. (Vol. 107). (Issue 7), (pp. 1731-1752) [in English].
- Shen, B., Choi, T.-M., & Minner, S. (2019). A review on supply chain contracting with information considerations: information updating and information asymmetry. International Journal of Production Research. (Vol. 57). (Issue 15-16), (pp. 4898-4936) [in English].
- Kotler, F. (2018). Marketyng 4.0 [Marketing 4.0]. Kyi’v: Vydavnycha grupa KM-BUKS [in Ukrainian].
- Arnosti, N., Beck, M., & Milgrom, P. (2016). Adverse selection and auction design for internet display advertising. American Economic Review. (Vol. 106). (Issue 10), (pp. 2852-2866) [in English].
- Zvity Antymonopol’nogo komitetu Ukrai’ny, 2014–2018 rr. [Reports of the Antimonopoly Committee of Ukraine, 2014–2018]. Retrieved from https://amcu.gov.ua/pro-nas/zvitnist/richni-zviti [in Ukrainian].
- Consumer compliance statistics. Complaints data 2006–2018. European Commission. Retrieved from https://ec.europa.eu/info/policies/consumers/consumer-protection/evidence- based-consumer-policy/consumer-complaints-statistics_en [in English].
- Global advertising spending from 2010 to 2019. Statista. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/236943/global-advertising-spending [in English].
- Smit, A. (1997). Teorija nravstvennyh chuvstv [The theory of moral feelings]. Moscow: Respublika [in Russian].
- Veblen, T. (1899). Theory of the Leisure Class: An Economic Study in the Evolution of Institutions. NY: Macmillan [in English].
- Bodrijjar, Zh. (2006). Obshhestvo potreblenija. Ego mify i struktury [Consumer society. Its myths and structures]. Moscow: Respublika [in Russian].
- Debor, G. (2000). Obshhestvo spektaklja [Society of the performance]. Moscow: Logos [in Russian].
- Gerasymenko, A. G. (2014). Rynkova vlada: dzherela, masshtaby, naslidky [Market power: sources, scale, consequences]. Kyi’v: Kyi’vs’kyj nacional’nyj torgovel’no-ekonomichnyj universytet [in Ukrainian].
- Dorfmnan, R., & Steiner, P. O. (1954). Optimal Advertising and Optimal Quality. American Economic Review. (Vol. 44), (pp. 826-836) [in English].
- Gerasymenko, A. G. (2020). Nova normal’nist’ ekonomiky HHI st. [New normality of the economy of the XXI century]. Visnyk Kyi’vs’kogo nacional’nogo torgovel’no-ekonomichnogo universytetu – Herald of Kyiv National University of Trade and Economics, 3 (131), 5-26. doi: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(131) [in Ukrainian].
- Enberg, J. Global Digital Ad Spending 2019: Digital Accounts for Half of Total Media Ad Spending Worldwide. Retrieved from https://www.emarketer.com/content/ global-digital-ad-spending-2019 [in English].
- Bourreau, M., & Streel, A. (2018). The regulation of personalised pricing in the digital era. OECD paper DAF/COMP/WD(2018)150. Retrieved from https://one.oecd.org/document/ DAF/COMP/WD(2018)150/en/pdf [in English].
- On Orbitz, Mac Users Steered to Pricier Hotels. Wall Street Journal. (2012). Retrieved from https://www.wsj.com/articles/SB10001424052702304458604577488822667325882 [in English].
- Ipsos, London Economics and Deloitte. Consumer market study on online market segmentation trough personalised pricing/offers in the European Union, Study for the European Commission. (2018). Retrieved from https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/ aid_development_cooperation_fundamental_rights/aid_and_development_by_topic/documents/synthesis_report_online_personalisation_study_final_0.pdf [in English].
- Shiller, B. (2014). First-Degree Price Discrimination Using Big Data: Working paper 58. Brandeis University. Retrieved from https://www.brandeis.edu/economics/RePEc/ brd/doc/Brandeis_WP58R2.pdf [in English].
- Dubé, J. P., & Misra, S. (2018). Scalable Price Targeting: NBER Working Papers N 23775. Retrieved from https://marketing.wharton.upenn.edu/wp-content/uploads/2018/01/ 01-25-2018-Misra-Sanjog-PAPER-targeted_pricing.pdf [in English].