Приймаються статті для публікації в № 2 (38)
Міжнародного науково-практичного журналу "Товари і ринки" з технічних та економічних наук 

Статті

ДЕФОРМАЦІЯ СПОЖИВЧОГО ПОПИТУ ПІД ВПЛИВОМ ШТУЧНОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ АСИМЕТРІЇ

Автор: sveta on . Posted in 2020_04(36)

Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015
Герасименко А., Ковтун В. Деформація споживчого попиту під впливом штучної інформаційної асиметрії. Міжнародний науково-практичний журнал "Товари і ринки". 2020. № 4. С. 4-15.

ПОВНИЙ ТЕКСТ (PDF)

УДК 330.12.3.4/.5:044.738.5    
JEL Classification: D11, D82, L15   DOI: https://doi.org/10.31617/tr.knute.2020(36)01
     
Анжеліка ГЕРАСИМЕНКО,
 
E-mail: a.gerasymenko@knute.edu.ua
ORCID: 0000-0003-0313-6942
  д. е. н., професор, професор кафедри економічної теорії
та конкурентної політики
Київського національного торговельно-економічного університету
вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна
     
Вікторія КОВТУН,
 
E-mail: svytoriya@ukr.net
ORCID: 0000-0003-2956-8647
  аспірант кафедри економічної теорії та конкурентної політики
Київського національного торговельно-економічного університету

вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна
 

ДЕФОРМАЦІЯ СПОЖИВЧОГО ПОПИТУ ПІД ВПЛИВОМ ШТУЧНОЇ ІНФОРМАЦІЙНОЇ АСИМЕТРІЇ

Обґрунтовано поширення штучної інформаційної асиметрії в інформа­ційній економіці ХХІ ст. Змодельовано вплив відповідних маніпулятивних практик на споживчу вартість економічного блага, що завищує емоційну складову остан­ньої, формуючи передумови для підвищення рівня резервної, а внаслідок цінової пер­соналізації – і дійсної ціни споживчого блага, деформуючи у такий спосіб обмінні пропорції та споживчий попит загалом. На основі цієї послідовності впливів детерміновано механізм впливу інформаційної асиметрії на споживчий попит.
Ключові слова: штучна інформаційна асиметрія, оманлива реклама, спо­живча вартість, споживчий попит, цінова персоналізація.

REFERENCES

  1. Coremans, E., & Kerremans, B. (2017). Agents as Information Asymmetry Managers in EU Trade Policy-Making. Delreux T., & Adriaensen J. (Eds.). The Principal Agent Model and the European Union. (pp. 227-253). London: Palgrave Macmillan [in English].
  2. Matrolia, T., & Ren, Z. (2018). Principal-Agent Problem with Common Agency Without Communication. SIAM Journal on Financial Mathematics. (Vol. 9). (Issue 2), (pp. 775-799) [in English].
  3. Gorbachuk, V., Dunaievskyi, M., & Suleimanov, S. (2019). Modeling of Agency Problems in Complex Decentralized Systems Under Information Asymmetry: Procee­dings of 2019 IEEE International Conference on Advanced Trends in Information Theory (ATIT). (pp. 449-454). Kyiv [in English].
  4. Bénabou, R., Falk, A., & Tirole, J. (2019). Narratives, Imperatives, and Moral Reaso­ning. Discussion Paper N 070. Collaborative Research Center Transregio 224 [in English].
  5. Hart, Oliver. (2017). Incomplete Contracts and Control. American Economic Review. (Vol. 107). (Issue 7), (pp. 1731-1752) [in English].
  6. Shen, B., Choi, T.-M., & Minner, S. (2019). A review on supply chain contracting with information considerations: information updating and information asymmetry. International Journal of Production Research. (Vol. 57). (Issue 15-16), (pp. 4898-4936) [in English].
  7. Kotler, F. (2018). Marketyng 4.0 [Marketing 4.0]. Kyi’v: Vydavnycha grupa KM-BUKS [in Ukrainian].
  8. Arnosti, N., Beck, M., & Milgrom, P. (2016). Adverse selection and auction design for internet display advertising. American Economic Review. (Vol. 106). (Issue 10), (pp. 2852-2866) [in English].
  9. Zvity Antymonopol’nogo komitetu Ukrai’ny, 2014–2018 rr. [Reports of the Antimo­nopoly Committee of Ukraine, 2014–2018]. Retrieved from https://amcu.gov.ua/pro-nas/zvitnist/richni-zviti [in Ukrainian].
  10. Consumer compliance statistics. Complaints data 2006–2018. European Commission. Retrieved from https://ec.europa.eu/info/policies/consumers/consumer-protection/evidence- based-consumer-policy/consumer-complaints-statistics_en [in English].
  11. Global advertising spending from 2010 to 2019. Statista. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/236943/global-advertising-spending [in English].
  12. Smit, A. (1997). Teorija nravstvennyh chuvstv [The theory of moral feelings]. Moscow: Respublika [in Russian].
  13. Veblen, T. (1899). Theory of the Leisure Class: An Economic Study in the Evolution of Institutions. NY: Macmillan [in English].
  14. Bodrijjar, Zh. (2006). Obshhestvo potreblenija. Ego mify i struktury [Consumer society. Its myths and structures]. Moscow: Respublika [in Russian].
  15. Debor, G. (2000). Obshhestvo spektaklja [Society of the performance]. Moscow: Logos [in Russian].
  16. Gerasymenko, A. G. (2014). Rynkova vlada: dzherela, masshtaby, naslidky [Market power: sources, scale, consequences]. Kyi’v: Kyi’vs’kyj nacional’nyj torgovel’no-ekonomichnyj universytet [in Ukrainian].
  17. Dorfmnan, R., & Steiner, P. O. (1954). Optimal Advertising and Optimal Quality. American Economic Review. (Vol. 44), (pp. 826-836) [in English].
  18. Gerasymenko, A. G. (2020). Nova normal’nist’ ekonomiky HHI st. [New normality of the economy of the XXI century]. Visnyk Kyi’vs’kogo nacional’nogo torgovel’no-ekonomichnogo universytetu – Herald of Kyiv National University of Trade and Eco­nomics, 3 (131), 5-26. doi: http://doi.org/10.31617/visnik.knute.2020(131) [in Ukrainian].
  19. Enberg, J. Global Digital Ad Spending 2019: Digital Accounts for Half of Total Media Ad Spending Worldwide. Retrieved from https://www.emarketer.com/content/ global-digital-ad-spending-2019 [in English].
  20. Bourreau, M., & Streel, A. (2018). The regulation of personalised pricing in the digital era. OECD paper DAF/COMP/WD(2018)150. Retrieved from https://one.oecd.org/document/ DAF/COMP/WD(2018)150/en/pdf [in English].
  21. On Orbitz, Mac Users Steered to Pricier Hotels. Wall Street Journal. (2012). Retrieved from https://www.wsj.com/articles/SB10001424052702304458604577488822667325882 [in English].
  22. Ipsos, London Economics and Deloitte. Consumer market study on online market segmentation trough personalised pricing/offers in the European Union, Study for the European Commission. (2018). Retrieved from https://ec.europa.eu/info/sites/info/files/ aid_development_cooperation_fundamental_rights/aid_and_development_by_topic/documents/synthesis_report_online_personalisation_study_final_0.pdf [in English].
  23. Shiller, B. (2014). First-Degree Price Discrimination Using Big Data: Working paper 58. Brandeis University. Retrieved from https://www.brandeis.edu/economics/RePEc/ brd/doc/Brandeis_WP58R2.pdf [in English].
  24. Dubé, J. P., & Misra, S. (2018). Scalable Price Targeting: NBER Working Papers N 23775. Retrieved from https://marketing.wharton.upenn.edu/wp-content/uploads/2018/01/ 01-25-2018-Misra-Sanjog-PAPER-targeted_pricing.pdf [in English].