ТОРГОВЕЛЬНІ МЕРЕЖІ УКРАЇНИ: ВПЛИВ ПАНДЕМІЇ SARS-CoV-2
Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015
Ус. А., Мисюк В. Торговельні мережі України: вплив пандемії SARS-CoV-2. Міжнародний науково-практичний журнал "Товари і ринки". 2022. № 1 (41). C. 46-55.https://doi.org/10.31617/2.2022(41)04
Проблема. Оскільки торгівля постає одним із важливих чинників оцінки рівня життя суспільства, реакція торговельних мереж на кризові явища, виявлення основних напрямів діяльності та перспектив подальшого розвитку потребують додаткового дослідження.
Метою статтіє аналіз реакції торговельних мереж на вплив карантинних заходів і напрями їхнього подальшого розвитку в умовах кризових явищ в Україні та світі.
Методи. Під час дослідження використані методи порівняння, групування, узагальнення, статистичні методи оцінки та систематизація.
Результати дослідження. Торговельні мережі значною мірою зазнали впливу наслідків пандемії, проте їхня діяльність утрималася на належному рівні завдяки реалізації товарів першої необхідності. Для подальшого розвитку серед іншого активно впроваджуються різні види онлайн-сервісів та платформ, які приваблюють споживачів. Внаслідок цього всі групи торговельних мереж у 2020 р. збільшили кількість торгових точок та обсяги продажів, а також визначили перспективи розвитку.
Висновки. Торговельні мережі, як один із важливих індикаторів життя населення, в умовах кризових явищ продовжують розвиватися. З огляду на карантинні заходи вони були змушені пристосовуватися до нових умов і впроваджувати нові сервіси та платформи для забезпечення потреб споживачів і бізнесу, що дало змогу збільшити обсяги продажів. Аналізуючи основні показники, слід зауважити, що торговельні мережі продовжать розвиватися, хоча темпи розвитку будуть повільніші, ніж у попередні роки.
Ключові слова: торговельна мережа, розвиток, аналіз, товарообіг, коронакриза.
Ус. А., Мисюк В. Торговельні мережі України: вплив пандемії SARS-CoV-2. Міжнародний науково-практичний журнал "Товари і ринки". 2022. № 1 (41). C. 46-55.https://doi.org/10.31617/2.2022(41)04
УДК 339.372.81(447):616-036.21 | ||
JEL Classification: F19, L25, L81 | DOI: https://doi.org/10.31617/2.2022(41)04 | |
Алла УС Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. ORCID: 0000-0002-1462-7694 |
аспірант кафедри фінансового аналізу та аудиту Державного торговельно-економічного університету вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна |
|
Вікторія МИСЮК Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. ORCID: 0000-0001-8931-7335 |
к. е. н., старший викладач кафедри фінансового аналізу та аудиту Державного торговельно-економічного університету вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна |
ТОРГОВЕЛЬНІ МЕРЕЖІ УКРАЇНИ: ВПЛИВ ПАНДЕМІЇ SARS-CoV-2
Вступ. Активні трансформаційні процеси потребують дієвих заходів для усунення негативних наслідків, що спричинені пандемією SARS-CoV-2.Проблема. Оскільки торгівля постає одним із важливих чинників оцінки рівня життя суспільства, реакція торговельних мереж на кризові явища, виявлення основних напрямів діяльності та перспектив подальшого розвитку потребують додаткового дослідження.
Метою статтіє аналіз реакції торговельних мереж на вплив карантинних заходів і напрями їхнього подальшого розвитку в умовах кризових явищ в Україні та світі.
Методи. Під час дослідження використані методи порівняння, групування, узагальнення, статистичні методи оцінки та систематизація.
Результати дослідження. Торговельні мережі значною мірою зазнали впливу наслідків пандемії, проте їхня діяльність утрималася на належному рівні завдяки реалізації товарів першої необхідності. Для подальшого розвитку серед іншого активно впроваджуються різні види онлайн-сервісів та платформ, які приваблюють споживачів. Внаслідок цього всі групи торговельних мереж у 2020 р. збільшили кількість торгових точок та обсяги продажів, а також визначили перспективи розвитку.
Висновки. Торговельні мережі, як один із важливих індикаторів життя населення, в умовах кризових явищ продовжують розвиватися. З огляду на карантинні заходи вони були змушені пристосовуватися до нових умов і впроваджувати нові сервіси та платформи для забезпечення потреб споживачів і бізнесу, що дало змогу збільшити обсяги продажів. Аналізуючи основні показники, слід зауважити, що торговельні мережі продовжать розвиватися, хоча темпи розвитку будуть повільніші, ніж у попередні роки.
Ключові слова: торговельна мережа, розвиток, аналіз, товарообіг, коронакриза.
REFERENCES
- Nazarova, K. O., & Us, A. O. (2020). Analiz ta ocinka vplyvu naslidkiv koronavirusu SARS-COV-2 na rozvytok torgovel’nyh merezh [Analysis and assessment of the impact of coronavirus SARS-COV-2 on the development of trade networks]. Efektyvna ekonomika –Efficient economy, 7. http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8038 [in Ukrainian].
- Dolbnjeva, D. V. (2020). Vplyv COVID-19 na ekonomiku krai’n svitu [The impact of COVID-19 on the economies of the world]. Problemy ekonomiky – Problems of the economy,1, 20-26 [in Ukrainian].
- Fedyk, M. V. (2021). Makroekonomichni naslidky vplyvu pandemii’ COVID-19 na svitovu ekonomiku [Macroeconomic consequences of the impact of the COVID-19 pandemic on the world economy]. Ekonomika ta derzhava – Economy and state,7, 40-46 [in Ukrainian].
- Zalizko, V. D., Novak, Dariush Vojceh, Kuhta, P. V., & Mykula, R. V. (2020). Vplyv COVID-19 na innovacijnyj rozvytok ekonomiky Ukrai’ny ta Pol’shhi: suchasnyj stan i perspektyvy [The impact of COVID-19 on the innovative development of the economy of Ukraine and Poland: current status and prospects]. Biznes Inform – Business Inform,4, 79-87 [in Ukrainian].
- Krasota, O. V., & Jarovoj, A. V. (2021). Vidnovlennja makroekonomichnoi’ stabil’nosti v umovah pandemii’ COVID-19 [Restoration of macroeconomic stability in the context of the COVID-19 pandemic]. Efektyvna ekonomika – Efficient economy,1. http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8522 [in Ukrainian].
- Cygan, R. M., & Solodkov, D. Je. (2021). Negatyvni chynnyky vplyvu kryzy, sprychynenoju pandemijeju COVID-19, na malyj i serednij biznes [Negative factors affecting the crisis caused by the COVID-19 pandemic on small and medium-sized businesses]. Efektyvna ekonomika – Efficient economy, 1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=8524 [in Ukrainian].
- Kondratenko, A. I., Babmindra, D. I., & Slobodjanyk, I. M. (2021). Tendencii’ rozvytku zovnishn’oi’ torgivli tovaramy Ukrai’ny v konteksti pandemii’ COVID-19 [Trends in the development of foreign trade in Ukrainian goods in the context of the COVID-19 pandemic]. Biznes Inform – Business Inform, 4,30-36 [in Ukrainian].
- Fedulova, I., & Dzhulaj, M. (2020). Ekonomichni naslidky pandemii’ COVID-19 dlja pidpryjemstv Ukrai’ny [Economic consequences of the COVID-19 pandemic for Ukrainian enterprises]. Visnyk Kyi’vs’kogo nacional’nogo torgovel’no-ekonomichnogo universytetu – Herald of the Kyiv National University of Trade and Economics, 4,74-91 [in Ukrainian].
- Stecenko, V., & Berezova, Ju. (2020). Korporatyvna social’na vidpovidal’nist’ pidpryjemstv v umovah pandemii’ [Corporate social responsibility of enterprises in a pandemic]. Galyc’kyj ekonomichnyj visnyk – Galician Economic Bulletin, 2(63), 243-250 [in Ukrainian].
- Derzhavna sluzhba statystyky Ukrai’ny [State Statistics Service of Ukraine]. http://www.ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/spr.htm [in Ukrainian].
- Ekonomika karantynu [Quarantine economy]. Rejtyng (biznes v oficijnyh cyfrah) – Rating (business in official figures). https://q.rating.zone [in Ukrainian].
- Kak rabotaet usluga click and collect u krupnejshih ukrainskih ritejlerov [How the click and collect service works for the largest Ukrainian retailers]. Retailers. https://retailers.ua/news/menedjment/11011-kak-rabotaet-usluga-click-and-collect-u-krupneyshih-ukrainskih-riteylerov [in Russian].
- Samostijne skanuvannja jak chastyna Customerexperience[Self-scanning as part of the Customer experience]. https://systemgroup.com.ua/uk/samostiyne-skanuvannya-yak-chastyna-customer-experience [in Ukrainian].
- Euromonitor International. http://www.euromonitor.com [in English].