КЛАСИФІКАЦІЯ РЕКЛАМНОГО КОНТЕНТУ В РИТЕЙЛІ
Бібліографічний опис згідно з ДСТУ 8302:2015
Рижаков Є., Мельникович О. Класифікація рекламного контенту в ритейлі. Міжнародний науково-практичний журнал "Товари і ринки". 2022. № 1 (41). С. 56-68. https://doi.org/10.31617/2.2022(41)05
Проблема. Існує велика кількість різновидів розміщення рекламного аудіоконтенту та просування товарів підприємств роздрібної торгівлі серед потенційних та наявних споживачів, але немає єдиної класифікації, яка б узагальнювала всі види рекламного аудіоконтенту. Така класифікація є корисною не тільки з наукової, але й з практичної точки зору.
Метоюстатті є визначення сутності рекламного аудіоконтенту, розроблення його класифікації й аналіз перспектив його розвитку.
Методи. Застосовано методи аналізу та синтезу, логічного узагальнення, групування і порівняння.
Результати дослідження. Результатом дослідження є запропоновані визначення та класифікація рекламного аудіоконтенту, що відповідає сучасним реаліям. Класифікація рекламного аудіоконтенту дає змогу підприємствам роздрібної торгівлі швидше й ефективніше зорієнтуватися стосовно видів реклами та обрати найвідповідніший до завдань, які поставлені у рамках маркетингової стратегії. Наведено особливості та формати для кожного з видів рекламного аудіоконтенту.
Висновки. Рекламний аудіоконтентслід вважати платною формою інформаційного впливу на споживача за допомогою звукового запису з метою просування певного продукту, послуги чи бренду підприємства. Він може транслюватися у торговельних залах, громадських місцях, на радіоефірах, сайтах з прослуховування музики та радіо в мережі Інтернет, у мобільних застосунках, на телебаченні, в подкастах, аудіокнигах, соціальних мережах. Запропоновано класифікаційні ознаки рекламного аудіоконтенту: за способами трансляції, місцями сприйняття, виконуваними функціями, ступенем сучасності, періодичністю трансляції.
Ключові слова: рекламний аудіоконтент, класифікація аудіореклами, подкасти, радіореклама, диджитальна аудіореклама, інтернет-реклама.
Рижаков Є., Мельникович О. Класифікація рекламного контенту в ритейлі. Міжнародний науково-практичний журнал "Товари і ринки". 2022. № 1 (41). С. 56-68. https://doi.org/10.31617/2.2022(41)05
УДК 007:659.118 | ||
JEL Classification M37 | DOI: https://doi.org/10.31617/2.2022(41)05 | |
Євген РИЖАКОВ Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. ORCID: 0000-0003-1017-1586 |
аспірант кафедри маркетингу Державного торговельно-економічного університету вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна |
|
Олена МЕЛЬНИКОВИЧ Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. ORCID: 0000-0001-8531-8509 |
д. е. н., професор, професор кафедри журналістики та реклами Державного торговельно-економічного університету вул. Кіото, 19, м. Київ, 02156, Україна |
КЛАСИФІКАЦІЯ РЕКЛАМНОГО КОНТЕНТУ В РИТЕЙЛІ
Вступ. У роздрібній торгівлі рекламний аудіоконтент посідає одне з найважливіших місць серед засобів маркетингових комунікацій, допомагаючи споживачам дізнатися про продавця, асортимент і характеристики товарів, знижки, акції та інші пропозиції підприємства, рекламодавці ж забезпечують кращу взаємодію з клієнтами, підтримуючи лояльність постійних покупців і розширюючи їхнє коло завдяки потенційним.Проблема. Існує велика кількість різновидів розміщення рекламного аудіоконтенту та просування товарів підприємств роздрібної торгівлі серед потенційних та наявних споживачів, але немає єдиної класифікації, яка б узагальнювала всі види рекламного аудіоконтенту. Така класифікація є корисною не тільки з наукової, але й з практичної точки зору.
Метоюстатті є визначення сутності рекламного аудіоконтенту, розроблення його класифікації й аналіз перспектив його розвитку.
Методи. Застосовано методи аналізу та синтезу, логічного узагальнення, групування і порівняння.
Результати дослідження. Результатом дослідження є запропоновані визначення та класифікація рекламного аудіоконтенту, що відповідає сучасним реаліям. Класифікація рекламного аудіоконтенту дає змогу підприємствам роздрібної торгівлі швидше й ефективніше зорієнтуватися стосовно видів реклами та обрати найвідповідніший до завдань, які поставлені у рамках маркетингової стратегії. Наведено особливості та формати для кожного з видів рекламного аудіоконтенту.
Висновки. Рекламний аудіоконтентслід вважати платною формою інформаційного впливу на споживача за допомогою звукового запису з метою просування певного продукту, послуги чи бренду підприємства. Він може транслюватися у торговельних залах, громадських місцях, на радіоефірах, сайтах з прослуховування музики та радіо в мережі Інтернет, у мобільних застосунках, на телебаченні, в подкастах, аудіокнигах, соціальних мережах. Запропоновано класифікаційні ознаки рекламного аудіоконтенту: за способами трансляції, місцями сприйняття, виконуваними функціями, ступенем сучасності, періодичністю трансляції.
Ключові слова: рекламний аудіоконтент, класифікація аудіореклами, подкасти, радіореклама, диджитальна аудіореклама, інтернет-реклама.
REFERENCES
- Zrostaje kil’kist’ postijnyh korystuvachiv internet-radio [The number of regular Internet radio users is growing]. (2017). Detektor media – Media detector. https://detector.media/rinok/article/131794/2017-11-10-zrostae-kilkist-postiinikh-koristuvachiv-internet-radio-radiokomitet (data zvernennja 04.01.2022) [in Ukrainian].
- Gojan, V. V., & Gojan, O. Ja. (2018). Teleradiomovlennja onlajn i oflajn: dialektyka tehnologij [Online and offline broadcasting: the dialectic of technologies]. Derzhava ta regiony. Serija: Social’ni komunikacii’ – State and regions. Series: Social Communications, 7 [in Ukrainian].
- Rodero, Emma. (2019). I love audio but not radio ads. How young advertising students perceive audio. Proceedings from: 6th ECREA Radio Section Conference. https://www.researchgate.net/publication/338233385_I_love_audio_but_not_radio_ads_How_young_advertising_students_perceive_audio (data zvernennja 04.01.2022) [in English].
- Bui, Brian. (2020). 8 Types of Digital Advertising You Should Know. https://directiveconsulting.com/blog/types-of-digital-advertising (data zvernennja 04.01.2022) [in English].
- Müller Meinard. (2015). Fundamentals of Music Processing: Audio, Analysis, Algorithms, Applications.Springer Link. https://link.springer.com/book/10.1007%2F978-3-319-21945-5 (data zvernennja 04.01.2022) [in English].
- Kraus, N., & Banai, K. (2007). Auditory-Processing Malleability. Focus on Language and Music. Vol. 16, 2,109 [in English].
- Kuyucu, M. (2019). The Fundamentals of Radio Advertising. İstanbul Aydın University. https://www.academia.edu/44796721/The_Fundamentals_of_Radio_Advertising (data zvernennja 04.01.2022) [in English].
- Alifanova, M. (2017). Vse formaty s primerami [All formats with examples]. molinos.ru. https://molinos.ru/about/blog/video-formats-advertising (data zvernennja 04.01.2022) [in Russian].
- What is DOOH media? (2018). Broadsign. https://broadsign.com/blog/what-is-dooh-media (data zvernennja 04.01.2022) [in English].
- Tendencii’ 2020 v upravlinni marketyngovymy aktyvnostjamy – rezul’taty doslidzhennja vid Factum Group Ukraine [Trends 2020 in the management of marketing activities – the results of a study by Factum Group Ukraine]. (2020). https://creativity.ua/marketing-and-advertising/tendentsii-2020-v-upravlinni-marketynhovymy-aktyvnostiamy-rezultaty-doslidzhennia-vid-factum-group-ukraine (data zvernennja 04.01.2022) [in Ukrainian].
- Tendencii’ 2021 v upravlinni marketyngovymy aktyvnostjamy [Trends 2021 in the management of marketing activities]. (2021). Factum Group. https://factum-ua.com/report.html (data zvernennja 04.01.2022) [in Ukrainian].
- YouTube Introduces Audio Ads. Just The Facts. insights.digitalmediasolutions.com. https://insights.digitalmediasolutions.com/articles/you-tube-audio-ads (data zvernennja 04.01.2022) [in English].